Organisatie
Zelfregiecentrum De Ruimte
De Ruimte is een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten voor gewoon een kop koffie en een praatje, maar ook om met elkaar te leren en te werken aan herstel en persoonlijke ontwikkeling. Daarvoor kunnen allerlei activiteiten worden ondernomen die de bezoekers zelf graag willen.
De Ruimte is een laagdrempelige voorziening, je kunt gewoon binnenlopen, je hebt geen verwijzing nodig, het is geen reguliere hulpverlening.
De Ruimte is er voor iedereen, maar in het bijzonder voor mensen met psychische klachten (ook ernstige!) of sociaal-emotionele kwetsbaarheid. Ook voor de naasten van mensen met psychische kwetsbaarheid wil De Ruimte een ontmoetingsplek zijn.
De Ruimte is er dus voor mensen met een psychische kwetsbaarheid, maar dat betekent niet dat je een diagnose moet hebben of een verwijzing van een hulpverlener. Het gaat helemaal niet om je diagnose of stoornis, maar om de manier waarop jij in het leven staat of wilt staan, met en ondanks je psychische kwetsbaarheid.