Terug

Bericht

'Emeritus-voorzitter' Plusminus bij afscheid geridderd

Nederland heeft er sinds vandaag een ridder bij. Henk Mathijssen kreeg de koninklijke onderscheiding uitgereikt op het symposium ter gelegenheid van zijn afscheid als voorzitter van Plusminus. In die rol was hij ook een van de founding fathers van BovenJan. Zelf toonde hij zich geëmotioneerd. "Dat je gezien wordt, erkenning krijgt. Dat is belangrijk voor mij", aldus Mathijssen in het bijzijn van mensen uit de ggz, zijn broers en zussen en zijn kinderen.

Burgemeester Martijn Smit van Beverwijk was er speciaal voor overgekomen naar Amersfoort, maar had zijn reistijd nuttig gebruikt door een podcastaflevering te luisteren waarin Mathijssen te gast was. Smit had de boodschap goed begrepen: "Mensen vragen vaak wat iemand dóét. Niet wat iemand ís", had Mathijssen in de podcast gezegd. "Wel, ik ben Martijn, ben vader van 2 kinderen. En wat ik doe zie je aan mijn ambtsketen", werd zodoende de opening van zijn toespraak waarin hij Mathijssen roemde om zijn combinatie van betrokkenheid en visie.

"Toen duidelijk werd dat ik vanwege mijn bipolariteit moest stoppen bij Tata Steel, wist ik dat ik nog niet klaar was", vertelde de kersverse ridder in zijn slotwoord. "Iedereen is naar vermogen verantwoordelijk voor zijn eigen leven en dat heb ik mezelf ook altijd aangetrokken. Mijn voorzitterschap van Plusminus is verreweg hetgeen waar ik het meest trots op ben."

In de ALV van afgelopen week had hij de voorzittershamer al overgedragen aan Ben Delemarre. "Dus ik sta hier als oud-voorzitter inmiddels. Of zou ik mezelf ook emeritus voorzitter kunnen noemen?"

Gemiddeld (0 Stemmen)

Geen reacties gevonden..